dijous, 2 d’abril del 2009

Primavera

Barcelona. Fosca i cega sota la pluja d'uns dies eterns d'espera; de l'espera d'un viatge ajornat tantes vegades, però a la fi, un viatge que s'havia de fer.
Camp de Tarragona. La pluja va escampant, mentra a 300 Km. per hora passen arbres, fils elèctrics i records dels últims set anys. Recordo la primera vegada que vam anar junts a Madrid, aquell Madrid dels llibres, de la Plaça Major, del bocata de Calamars davant d'Atocha, i dels amics. Amb esforços recorde l'última vegada que vaig anar; més bé, no tinc ganes de recordar-la. Fa un any i mig d'això i des d'eixe moment només ha xafat l'aerport de la capital. A hores d'ara, sé que la ciutat m'està esperant.
Lleida Pirineus. Encara llunys de les muntanyes i sense rastre de la ne. M'estic adormint mentre continue repassant els darrers anys, els darrers viatges, les darreres manys de la meua vida. Los Planetas van susurrant-me que vana fer un aeropor a on havíem quedat i que van a fer-me el president dels estats d'ànim...
Saragossa. Entre somnis invisibles, me'n adono que ja no sona res al meu pPod. Fa fred a aquest AVE pel de senyors executius i dones directives carregades amb els últims aparells electrònics, quan més petits, millors. També fa bona olor aquest AVE. Es noten els diners en perfums comprats en qualsevol dutty-free, al tornar de qualsevol reunió a qualsevol païs europeu, a on també es fan reunions del G-20, i a on aprofiten per a ser infidels a les seues parelles, recompensant-les ara amb regals "made in..." que demanen perdó sense paraules, "para qué quieren la verdad"... el pPod continua a la seua... Ha aparegut el sol; a la meseta no plou. "Cuanto sol le he vendido al mar por tempestad". Tot és diferent a la meseta.
Guadalajara Yebes. Despertar-se de cop, un altra vegada sense música. És hora de baixar. Ja arribaré demà a Madrid. Café amb llet en un got llarg i un donut per berenar. Escriure una estona i escoltar el pPod, cansat de tres hores sense parar. Les primeres paraules que pronuncie les dic en català. Se m'ha bblidat que no estic a la terreta. Somriure i esperar. "El cel se perd en sí mateix...". Escriure i pensar. Tinc per davant 11 dies de vacances, però de moment, estic ací.

1 comentari:

maf_reino ha dit...

Ya-te-va-le! Por ahora era un secreto pero en fin... reconozco que me has pillado. De todas maneras, la inauguración oficial será dentro de poco...
Un placer volver por estos lares. Disfruta las vacaciones que por lo que veo empiezan bien.