dissabte, 25 d’octubre del 2008

Ródchenko. La construcción del futuro.


Ródtchenko: una de les figures més importants de l’avantguarda del segle XX a Rússia. Artista polifacètic, que va crear un llenguatge visual al servei de la societat, mitjançant la publicitat i la propaganda política. Fotografies, pamflets polítics, quadres, dibuixos, gravats, etc., l’autor permet entrar en contacte amb la societat russa de principis de segle XX, sempre tenint al cap l'experimentació com a ferramenta de treball.
Em veníen al cap les primeres vegades que vaig llegir a Marx, la seua concepció del capitalisme, l'adquisició de conciència del proletariat... la propaganda com a mitjà comunicatiu, que tant de bo, i tan de roin, pot tenir.
Exposició altament recomanable, perquè es gratuïta; jo em quede amb la part més política i propagandística, la resta... encara m'estic qüestionant allò de què és l'art...

1 comentari:

Manuel Pérez i Muñoz ha dit...

Molt interessant... aniré a vore-la per mirar de trobar respostes a la gran pregunta del art.