diumenge, 28 de desembre del 2008

Antònia Font.... Coser i Cantar

21h. Palau de la Música de Barcelona. Modernisme per tot arreu. Uns mallorquins sobre l'escenari amb la Cuatro Quesos Orquesta. El pati de butaques més que ple. Em crida l'atenció la quantitat de dones embarassades que hi ha al públic. ¿Hauran fet l'amor amb Antònia Font de fons?
Més puntuals que el propi públic surten i començen lluint d'orquesta amb "Tots els mecanismes", cançò que guanya qualitativament al directe. I així, Pau i companyia van entonant els seus grans èxits. La gent s'entrega molt més a les cançons mogudes que donen peu al ball, els aplaudiments i a l' "Alegría". Davant de mi, hi ha una família; una parella amb dos xiquets, de uns 7 i uns 4 anys. Tots quatre ballen com a bojos; la filla major es sap totes les cançons. Cap al final del concert, el nen dorm dolçament a la seua butaca. El pare aprofita per ballar i cantar "Wa yeah!". Una parella jove, "primeriza", surt de les butaques, i s'enfilen cap al darrere per ballar ben pegats "Jo, robot". Quina escena tan maca. Pell de gallina amb "Dins d'aquesta iglú" i "Vos estim a tots igual". Primer final amb "Batiscafo Katiuscas". Aplaudiments, pits, xiulades. Un grup de nois comença a xiular la melodia d'una cançò, i el grup para de tocar i ens deixa a nosaltres.
"Tutu tutu tutututu, tutu tutututu..." cantem tots la melodia de "Wa yeah!" I tornen a tocar-la junt amb "Alegria", a més de "Darrere una revista" i "Love Song". El públic s'aixeca, uns i altres ballen, ens miren amb la complicitat de serntir-nos especials. Marxen desitjant-nos un bon any. Vint minuts de rellotge cridant i aplaudint. "Tutu tutu tutututu....". "No n'hi ha prou", colpejant la fusta del sòl del palau. S'encenen els llums, els acomodadors ens miren escèptics, pensant que no han de sortir. I sí, tornen, i tornen tots junts, orquestra. I tornen a acomiadar-se. I ha estat un dels millors moments de la meua estança a Barcelona. Encara que hagi anat sola...

dimecres, 24 de desembre del 2008

Hacia Belén va una burra...

Llega la Navidad, este año sin planes, sin fiestas, sin descanso. Llega la Navidad y todavía no he tenido tiempo para ver las luces azules que decoran las Ramblas conformando una cortina hacia el mar. Llega la Navidad y son días de atracones, regalos y villancicos. Hay quien no canta, hay quien no recibe nada y hay quien no come. Por todos ellos, porque si fuese capaz, pasaría la noche con vosotros, entre cajas de cartón,y briks de vino rancio. Porque si pudiese dejar mi ética profesional, subiría a uno de vosotros a mi casa a cenar conmigo; esta vez el intercambio, en lugar de por jeringuillas, sería por un pollo al horno. Aunque no tenga horno, compartiría todo lo que tengo, con quien puede sólo ofrecerme lo que no tengo: algo de compañía en esta Nochebuena catalana, lejos de todo eso que se pueda llegar a parecer a una noche familiar.

dimarts, 23 de desembre del 2008

Nuvole e lenzuola

Ore che
lente e inesorabili
attraversano il silenzio
del mio cielo
per poi nascondersi
ad un tratto
dietro nuvole
che straziano il sereno
sentirle riaffiorare
quando tutto
sembra aver trovato il giusto peso
aver la voglia
di rubarle al tempo
per potergli dare
tutto un altro senso
distratto, stupido e testardo
come sempre provo a farlo
ho deciso di fermarlo
per poterti avere ancora
non dire una parola
sperando che non se ne accorga
ho strappato via anche l’ultima mezz’ora
pensando che sia l’unica maniera
per sentirti qui vicino ancora
sempre più stupido e testardo
come sempre torno a farlo
e di nuovo per fermarlo
e poterti dire
ancora
tra nuvole e lenzuola
non FARLO PER UN’ ORA
non farlo mai per ora
e stringimi allora
tra nuvole e lenzuola
non dire una parola
non dire una parola

ore
che lente
e inossidabili
attraversano il silenzio del mio cielo
e si nascondono ad un tratto
dietro nuvole
che straziano il sereno
le senti riaffiorare quando tutto
tutto sembra aver trovato il giusto peso
aver la voglia di rubarle al tempo
per potergli dare ancora un altro senso ancora
stringimi allora
tra nuvole e lenzuola
non DIRE UNA PAROLA
non farlo mai per ora
abbracciami ancora
tra nuvole e lenzuola

non dire una parola
non dire una parola

dilluns, 22 de desembre del 2008

Grande

Cuando la semana pasada mi MP3 decidió dejar de funcionar para hacer largos y eternos los trasbordos de metro, no esperaba que mi profesora de clases particulares de Estadística, a la que acabo de conocer, me dejase su Ipod...
De forma anticipada, me estoy haciendo con el moderno mecanismo del Ipod; como no tengo el Itunes, me estoy hartando de los grandes temas musicales de la historia italiana que venían en él. Ya me lo advirtió Lorena, "la música es muy cutre; me casé hace tres meses y tuve que hacer una selección". Primero: ¿por qué alguien elige música que considera cutre para su boda?. Segundo: Me he encontrado con una canción que sonaba por el verano del '96 cuando yo empezaba a escuchar la radio, y a fijarme en los críos que poblaban mi clase, especialmente en Andrés. Recuerdo estar un día nublado en la piscina municipal de Alcoy con Betsabé, Sara, Gema y Natalia. Chapoteando como crías que también éramos, sonaba una canción de Alejandro Sanz y Paolo Vallesi que decía "no quiero hacerme grande..." cuando yo sólo deseaba eso, hacerme grande. Ahora, la vuelvo a escuchar, y ya no sé si quiero ser más grande, no sé si quiero "hacerme grande y traicionar un sueño...". Ya no sé demasiado bien qué queda de esos sueños, si están escondidos, se hicieron realidad, o ya no lucho por ellos; con la edad, los miedos son cada vez mayores. Demasiados argumentos, principios y formas de razonar para, al final, no entender nada. A los 12 años la vida aparentaba ser difícil; la vida se reducía a escuchar grupos de fans y quedar con tus amigas, mientras esperábamos al príncipi azul comiendo pipas en cualquier escalón. ¿Quién nos metió en la cabeza que iba a llegar tan pronto?. A los 12 años, no imaginaba lo que ahora veo en mí, pero tampoco sé qué es lo que me rondaba la cabeza cuando pensaba en futuro perfecto.

http://www.goear.com/listen.php?v=64c497e

diumenge, 21 de desembre del 2008

Soy

Soy educadora en una residencia de mujeres sin recursos donde hay una caja azul de lata llena de chocolate; también soy trabajadora social en una sala de venopunción donde las personas drogodependendientes pueden consumir bajo control sanitario.
Me dedico a darle a la gente lo que más necesita.

dissabte, 20 de desembre del 2008

Divendres nit

Divendres nit. Esgotada fins a la mort. Em decideixo a sortir quan pense que en les próximes setmanes o faig escapadetes nocturnes o no hi tindré ocasió de res més. Arribe amb la bici fins al Raval. Ja feia bastants dies que no hi era per ací. Plaça Reial cap avall, fins el carrer Escudellers. Manuel està esperant-me amb dues companyes de la feina. Em reben molt bé. Salutacions i conversa contínua. Sope una hamburguesa mentre baveje mirant al cambre més tatuat que he vist mai. Piercing per tot arreu, i un estil molt barceloní, molt "modernete". Fem broma amb la possibilitat (remota) de convidar-lo a ma casa a dormir. Ja se sap, diu Manuel, els cambrers i les cambreres són difícils de conquerir, tenen molta gent al seu avast, i sempre són ells/elles qui decideixen amb qui estar. En qualsevol cas, hipotetzem sobre una possible nit amb el cambrer tatuat, que a més a més, està escoltant-ho tot, perquè parlem a mig pam d'ell.
Marxem del bar, sense deixar propina, i ens dirigim cap a un garito, del qual no sé el nom. Més presentacions; gent agradable, i oberta. Tots de procedim del llevant. Entre birres mig buides, i cubates per arribar, un noi planteja la possibilitat de convertir l'onanisme en una acció orientada cap a un fi, sense processos, ni persones, ni pensaments intermediaris. L'onanisme com a plaer en sentit estricte, sense donar cap importància a allò que ens motiva, que ens excita, que ens calenta. Ell diu que no pot, que ha de pensar per força en algú; les noies li rebatim els arguments. Li donem voltes i més voltes, sense arribar a cap altra conclusió que ell no pot masturbar-se sense pensar en ningú. En aquest punt de la nit, sembla que ens coneixem de tota la vida. De sobte, quan ja hem parlat del més íntim, i d'allò més humà, inicia una filera de preguntes personals que m'atabalen. Sóc massa vergonyosa per fer aquesta exposició express. El noi vol convidar-me a un cubata; jo, tia legal con ningú, li dic que no. Insisteix, i finalment pensé que sí que em ve de gust un vodka amb taronja, que pagarà ell, esperant a canvi alguna satisfacció carnal. Em senc malament; és el primer cop a la meua vida que accepte vendre'm (el meu temps, la meua conversa...) per tal de prendre un cubata de més. Fa poc he llegit a un llibre (que recomane) que açò és una mena de prostitució. Donar-lo bola a un tio, per tal de traure calès de la seua butxaca que automàticament es convertiran en begudes alcohòliques. I després: si te he visto no me acuerdo.
Barcelona és així; i els catalans, moltes vegades, també, si no te he visto no me acuerdo. Sense telèfons, ni tornar a veure'ns... res de res. Pues jo igual. Un vodka, i au, cap a casa a domir, tota sola i per decisió pròpia.
Recomanació: Coses que et passen a Barcelona quan tens 30 anys de Llucia Ramis.

diumenge, 14 de desembre del 2008

TANABATA

Katsujiro y Shokujo, también conocida como Orihime, eran dos estrellas que estaban separadas durante todo el año por la Via Láctea.
Orihime era la hija del señor del Cielo, conocido como Tentei, y vivía al este de la Vía Láctea. Estaba siempre tejiendo ropa hasta que se enamoró y se casó con un pastor, del otro extremo de la Vía Láctea. Shokujo descuidó su tarea de tejedora y Tentei, el señor del Cielo, ordenó que solo se viesen una vez al año, durante la séptima noche del séptimo mes. Esa noche el barquero de la luna lleva a Shokujo junto a su marido, pero sólo si ha terminado sus tareas. Si no, el señor del Cielo manda llover hasta inundar el río (la Vía Láctea) por lo que la barca no podría llegar...

... Sin embargo, si eso ocurre Kasasagi (unas urracas) forman un puente para que pudiese cruzar a ver a su marido...




(Kitchen. Banana Yoshimoto)

diumenge, 7 de desembre del 2008

La caja negra. Amos Oz

Llevo exponiéndome unos meses al terrorífico juego de hacer que no pasa nada, de autoengañarme en un intento desequilibrado de parecer sólo tu amiga. Lleno nuestra relación de contenidos altamente peligrosos: ni soy sincera contigo, ni lo soy conmigo. Sin embargo, me comporto como esa amiga, semi-sembradora, que anhela el momento de dejar de sembrar y empezar a recoger. Mientras, me empeño en seguir convenciéndome de que una noche con cualquiera es un buen consuelo en este camino desenfrenado de fantesear con una vida activa entre sábanas, frías y sin espacio sentimental. Este jugar con todo lo que tengo carece de sentido. No se debe jugar con fuego. No vendrá ningún héroe a caballo a llevarme lejos. Y si lo hace, no iré con él. Y como todo no podía resultar tan fácil, nos da por ser analíticos, tú conmigo, yo contigo. Como cuando se estrella un avión, nos hemos sentado y analizado, por correspondencia, el contenido de la caja negra. Y en lo sucesivo, en las palabras de nuestra sentencia, no tenemos más demandas que hacernos. Y no tenemos nada más que decirnos, porque no sé si es que ya nos lo hemos dicho todo: escuchar de tus manos que nos falta una ciudad común para estar juntos. Reprocharme a mí misma la culpabilidad de esta situación, y buscar las consecuencias de un año sin hablarnos. ¿Soy yo en verdad tu desastre? ¿O es justamente al revés: el desastre se instaló dentro de nosotros y yo intenté, en vano, hacer volver lo irreversible y remediar lo irremediable? Me hablas como si este año invisible hubiese sido en realidad inexistente, inservible. Como si de él no hubiesemos aprendido que queremos y no sabemos estar juntos. Aún recuerdo las lágrimas de derrota que me pareció ver en tus ojos según escapábamos del mar y nos depositbas, con tus últimas fuerzas, sobre la arena. Quizás era sólo agua de mar, resbalando por tu rostro. Ahora soy yo la que intenta salir, en vano, de la marea que me cubre cada vez más y más. Sólo me quedaba una cosa por hacer: sincerarme con ambas partes, y dejar bien claro, que sigo dispuesta, que sé que las tornas han cambiado, y que me tocaba a mí mover ficha. No esperaba que avanzases tan directo a por la reina... aunque no hay mejor defensa que un buen ataque.

dissabte, 6 de desembre del 2008

You found me

Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
It never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of
First and Amistad
Lost and insecure
You found me,
you found me
Lyin' on the floor
Surrounded, surrounded
Why'd you have to wait?
Where were you?
Where were you?
Just a little late
You found me, you found me